Portal motoryzacyjny auto-news.pl

Alfa Romeo 156 (1997-2006)

ns 2010-07-12 13:51:30 | Kategoria: Samochody używane
Alfa Romeo 156 (1997-2006) - Samochody używane

Stylistyka i prowadzenie kontra awaryjność i koszty utrzymania. Te cztery „listki” koniczynki od zawsze charakteryzowały samochody Alfy Romeo. Dotyczy to także modelu 156.



Po pięknym i utytułowanym modelu 155 (seria zwycięstw w DTM), który jednak bywał zawodny, firma zarzekała się, że wkracza w nową erę jakości. Po 13 latach od debiutu można wyciągnąć dwojakie wnioski.


NADWOZIE/ JAKOŚĆ


Początek był świetny – gdy świat ujrzał Alfę 156 oszalał. Samochód otrzymał zaszczytny tytuł „Car of the Year 1997” praktycznie natychmiast po debiucie. Żadne auto w klasie średniej nie prezentowało się tak atrakcyjnie z zewnątrz jak Alfa. Karoseria zaprojektowana w Centro Stile przez Waltera De Silva była piękna. Boczną linie charakteryzowało jedno przetłoczenie i brak klamek w tylnych drzwiach, przód – charakterystyczny grill wtopiony w zderzak i agresywne „spojrzenie”, tył – piękne podłużne tylne lampy. Dzieło sztuki. Wnętrze kabiny nie wygląda tak atrakcyjnie jak nadwozie, ale nie można powiedzieć, że jest brzydkie. Mięsista, trójramienna kierownica i głęboko osadzone zegary wyglądają atrakcyjnie i podkreślają sportowe tradycje marki. Wstawki w kolorze srebrnym dodają smaczku, lecz nie wyglądają najlepiej. Niestety, jakość wykończenia pozostawia sporo do życzenia. Z kokpitu bez przerwy dobiegają skrzypienia i trzaski, w modelu kombi skrzypi roleta bagażnika, fotel kierowcy niekiedy popiskuje. Na przednich fotelach jest wygodnie i dosyć przestronnie. Z tyłu wygodnie będzie tylko dzieciom. Wyjeżdżając na wakacje trzeba dobrze przemyśleć co chcemy zabrać. W sedanie pojemność kufra to 378 l, w kombi – 360 l, po złożeniu siedzeń pojemność wzrasta do 1180 l. No cóż – projektanci Alfy postawili na stylistykę. Kto chce wozić dużo, musi szukać kombi ze stajni Mercedesa lub Volvo. W 2004 roku 156 zostało poddane liftingowi, podczas którego delikatnie zmienił się przód nadwozia, przez co auto zdecydowanie zyskało na atrakcyjności. Usterki? Czasami pojawiają się wykwity korozji koło przedniej szyby i tylnych błotników. Wnętrze kiepsko znosi intensywną eksploatację. Często przepalają się żarówki.



UKŁAD NAPĘDOWY/ OSIĄGI




Alfa 156 była dostępna z szeroką paletą silników. Już najmniejszy benzyniak 1.6 Twin Spark w zupełności wystarczał do sprawnej jazdy (0-100 km/h: 10,5 s). Niestety silnik 1.6 jest paliwożerny, więc lepszym wyborem jest 1.8 lub 2.0. Tak naprawdę 2.0 idealnie pasuje do dynamicznego charakteru auta (0-100 km/h: 8,2 s), spalając niewiele więcej niż wersja 1.6. 2.5 V6 to propozycja dla konesera. Oferuje świetne osiągi z pięknym gangiem sześciocylindrowego silnika. Jest jeszcze wisienka na torcie w postaci GTA (Uwaga – części karoserii do tej wersji są praktycznie nieosiągalne na rynku wtórnym, a jak już są, to piekielnie drogie!). 3.2 V6, 250 KM bez doładowania. Piękny gardłowy dźwięk, 0-100km/h: 6,3 s, prędkość maksymalna ograniczona do 250 km/h. Spalanie? To pytanie nie na miejscu. Częstą usterką są uszkodzone przepływomierze powietrza, silniczki krokowe i brudna przepustnica. Samochodów ze skrzynią Selespeed lepiej unikać (nieopłacalne naprawy). Najlepszym wyborem są sprawdzone jednostki JTD. Prezentują wysoką trwałość i pomimo tego, że są wyposażone w Common Rail. Najniższe koszty utrzymania generują ośmiozaworowe silniki 1.9, gwarantując akceptowalne osiągi (0-100 km/h: 10,3 s) i spalanie (średnio 5,8 l /100 km). Jednostki 2.4 są również wytrzymałe i niezawodne, ale więcej palą i pracują niewiele sprawniej od 1.9. Typowe usterki: przepływomierze powietrza, uszkodzona turbina, zerwania pasków rozrządu.


UKŁAD JEZDNY/ KOMFORT

Gdy droga jest równa Alfa Romeo rozpieszcza nas doskonałą stabilnością jazdy na wprost i świetnie prowadzi się w ciasnych łukach. A gdy jest na odwrót? Nerwowo podskakuje, zawieszenie głośno pracuje i momentalnie się wybija. I wszystko jest ok do chwili kiedy przychodzi czas na wymianę elementów. Części są drogie, koszt obsługi podnosi mała ilość wyspecjalizowanych serwisów. Do słabych punktów zaliczamy: wahacze przednie (górny i dolny), stabilizatory, tuleje zwrotnicy kół tylnych. Czasami powodem skrzypienia górnego wahacza jest wadliwa mieszanka gumy użyta do wykonania elementów wahacza górnego.




Michał Lesicki
Foto: Alfa Romeo

Zdaniem redaktora:
Kapryśna włoszka. I to bardzo. Wielu właścicieli doprowadza do szału awaryjność zawieszenia. Tak samo przepalające się żarówki. Na karoserii gdzieniegdzie widać korozję. Silnikom benzynowym trochę brakuje, żeby można stwierdzić że są niezawodne. Ale… Zaraz, zaraz. To przecież Alfa. Cóż te wady znaczą przy tej linii nadwozia i wspaniałym prowadzeniu? Jeśli szukasz auta niezawodnego – nie tędy droga. Jeśli natomiast primo: twój samochód ma być piękny, duo: świetnie się prowadzić, kupuj i czerp przyjemność całym garściami. Koszty? Czy to kobiety, czy samochody – jeśli piękne, ich utrzymanie kosztuje krocie. Coś za coś.



Wartość rynkowa:
Alfa Romeo 156 1.6 Tspark16V 1998 r. 6700 zł
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1999 r. 9400 zł
Alfa Romeo 156 1.8 Tspark 16V 2000r. 9700 zł
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.0 Tspark 2001 r. 11 400 zł
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.5 V6 Distinctive 2002 r. 13 800 zł
Alfa Romeo 156 2.4 JTD Distinctive 2003 r. 19 500 zł
Alfa Romeo 156 3.2 24V GTA 2004 r. 30 200 zł
Alfa Romeo 156 1.6 TS Impression 2005 r. 18 500 zł
Alfa Romeo 156 2.4 JTD Distinctive 2006 r. 31 500 zł


źródło: Eurotax

Galeria zdjęć:

Cennik Alfa Romeo Więcej informacji o marce Alfa Romeo
Dodaj do: Dodaj na facebook.com Dodaj do wykop.pl Dodaj do kciuk.pl Dodaj na sledzik.pl Dodaj na blip.pl Dodaj na flaker.pl

Rekomendowani dealerzy w Twoim Regionie

Katalog firm motoryzacyjnych
Nowości Hondy w Paryżu
Japoński producent zaprezentuje trzy nowe silniki oraz nową gamę modelową.
Testy Yarisa WRC
W 2017 roku w Rajdowych Mistrzostwach Świata może się pojawić Toyota Yaris WRC.  
Infiniti Q50 S Hybrid AWD - Nie tylko technologia...
Całe szczęście, że na rynku motoryzacyjnym istnieją pojazdy, które nie tylko wyróżniają się dzięki zaawansowanej technologii, ale także niebanalnej sylwetce.  
Peugeot 307 (2001–2008)
Peugeot 307 to samochód o bardzo ciekawej stylistyce. Jednak jak wiadomo ładna sylwetka to nie jedyny aspekt, który należy brać pod uwagę przy zakupie samochodu używanego.
Popularne - Alfa Romeo
Alfa Romeo 156 (1997-2006) - Używane
Stylistyka i prowadzenie kontra awaryjność i koszty utrzymania. Te cztery „listki” koniczynki od zawsze charakteryzowały samochody Alfy Romeo. Dotyczy to także modelu 156.
Do boju BIAŁO- CZERWONI! Alfa Romeo 159 2.4 JTD TI - Skoda Octavia RS 2.0 TFSI - Porównania
Nie jest to żaden doping dla reprezentacji narodowej lecz pojedynek dwóch aut: jakże innych ale powodujących u każdego miłośnika motoryzacji przyspieszone bicie serca. Oto bowiem w szranki stanęły: Alfa Romeo 159 2.4 JTD oraz Skoda Octavia RS.
Urok pięknej Włoszki - Alfa Romeo 159 1.9 JTD - Testy
Alfa Romeo 159 to wyjątkowy pojazd. Urzeka swoim pięknem, elegancją, wyrazistym stylem oraz osobowością szczególnie widoczną po przedniej części nadwozia. Ale nie tylko. Okazuje się, że Włosi postanowili dotrzeć również do pragmatyków, czego najlepszym dowodem jest wysokoprężna jednostka goszcząca w Alfie, którą cechuje dynamika i niewielki apetyt na paliwo. 

Newsletter
5 x BMW M235i




 
O nas | Napisz do nas | Redakcja | Reklama | Partnerzy | Mapa serwisu | RSS auto-news.pl
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego
Mój pierwszy
Auta nowe
Auta używane
Testy aut
Porady
Auto filmy
HomeTrendy
Magazyn MotoTrendy
Copyright © 2014 auto-news.pl Wszelkie prawa zastrzeżone. Realizacja: Versso