Portal motoryzacyjny auto-news.pl

Skoda Fabia (2000-2008)

ns 2009-01-23 11:37:05 | Kategoria: Samochody używane
Skoda Fabia (2000-2008) - Samochody używane

Skoda Fabia (2000-2008)


Skoda Fabia należy do najpopularniejszych aut w Polsce. Tym bardziej zatem warto przyjrzeć się propozycji na rynku wtórnym.



Model Fabia okazał się wielkim sukcesem czeskiego koncernu i podobnie jak model poprzedni –Favorit umożliwił odrodzenie się firmy z Mlada Boleslav. Marka stała się jednocześnie rozpoznawalna także na zachodzie Europy. Przyczyny takiego stanu? Przede wszystkim cena ale również auto miało inne walory. Powstało na bazie VW Polo. Choć jest to auto z segmentu B, pojazdem wygodnie mogą podróżować cztery osoby. Nie należy za to spodziewać się rewelacji jeśli chodzi o bagażnik – zaledwie 260 litrów, to przeciętny rezultat. Po złożeniu tylnych siedzeń otrzymamy 1015 l. Regularne kształty oraz niski próg załadunku umożliwia łatwy do niego dostęp. Gdybyśmy chcieli uzyskać jeszcze lepszy rezultat, wówczas proponowałbym odmianę sedan lub przede wszystkim kombi, odpowiednio (440/790 l) i (425/1225 l).

Choć sylwetka Skody Fabia jest zachowawcza, to może się podobać. Zaprojektowana została na wzór niemiecki, a auta tego typu nie mają budzić ekstrawagancji, ale wyróżniać się niską ceną i walorami użytkowymi. Także wnętrze niczym nie powinno nas zaskoczyć. Na uwagę zasługuje wzorowa ergonomia. Także jakość i spasowanie poszczególnych elementów nie budzi zastrzeżeń. Siedzenia przypominają te stosowane w Volkswagenie Polo, czyli są zarazem wygodne i sprężyste. Dużą zaletą auta jest niewątpliwie zawieszenie, niejako idealnie pasujące do naszych dróg.

To jednak nie koniec plusów. Mamy do wyboru bowiem pełną gamę jednostek napędowych począwszy od wersji benzynowej, dysponującej mocą 60 i 68 KM po mocną 130- konną jednostkę wysokoprężną. Najlepszym rozwiązaniem wydaje się być zastosowanie turbodiesla. Np. 100-konna jednostka bardzo ochoczo reaguje na pedał gazu a dodatkowo wykazuje niewielki apetyt na paliwo (6 litrów na 100 km). Trzeba jednak pamiętać, że czasami w silnikach benzynowych 1.2 przestawiał się rozrząd, a także zawodziły cewki zapłonowe. Z kolei jednostka 1.4 wymagała częstego czyszczenia przepustnicy. Przy zakupie proponowałbym również przyjrzeć się układowi jezdnemu (szybko zużywają się silentblocki wahaczy przednich, łączniki stabilizatora oraz łożyska w górnych mocowaniach kolumn resorujących). Na szczęście nie są to drogie naprawy. Uwagę należy zwrócić również na wspomaganie kierownicy. Często mamy do czynienia z usterkami tylnego spryskiwacza szyby oraz elektryki.
Generalnie, jest to ciekawa propozycja dla Kowalskiego. Żeby jednak mógł się on nią cieszyć, należałoby dobrze sprawdzić wyżej wymienione bolączki tego auta.


Paweł Pusz
Foto: Skoda


Zdaniem specjalisty:
W ubiegłym roku, po 7 latach, zakończona została produkcja Skody Fabii. Był to jeden z najlepiej sprzedających się modeli samochodu na naszym rynku. Największą popularnością cieszyły się modele z silnikami benzynowymi 1.2 (64 KM) i 1.4 (75 KM). Na rynku wtórnym Fabia jest bardzo poszukiwanym modelem. Potencjalni nabywcy doceniają to iż jest to bardzo dobrze dopracowany pojazd, bogato wyposażony a przy tym cechuje się małą utratą wartości. Perełkami wśród używanych samochodów są modele Fabii z rewelacyjnym silnikiem 1.9 TDI (101 KM). Serwis Skody nie jest drogi a dostępność części bardzo dobra. Przeglądy serwisowe w tych samochodach należy wykonywać po upływie roku lub po przejechaniu 15 tys. km.

Grzegorz Gajewski
Kierownik Serwisu
Auto Wimar Centrum Sp. z o. o.


Ranking awaryjności Dekry:
Pod uwagę wzięto auta o przebiegu od 60 000 do 90 000 km, spośród których:
- bez usterek było 71,70 proc.
- nieznaczne usterki miało 19,90 proc.4
- poważne usterki 8,40 proc.
- usterki zagrażające bezpiecznej jeżdzie 0,00 proc.

Awaryjność poszczególnych elementów:
- układ jezdny/układ kierowniczy 8,40 proc.
- silnik/układ wydechowy 5,80 proc.
- karoseria/podwozie/kabina pasażerska 2.0 proc.
- układ hamulcowy 12,30 proc.
- elektryka/elektronika/oświetlenie 13,90 proc.

Wykaz cen części do samochodu Skoda Fabia 1.4 z 2005 roku:
1. Chłodnica wody – 451,00 zł
2. Klocki hamulcowe przednie – 217,00 zł
3. Tarcza hamulcowa przednia (1 szt.) – 224,00 zł
4. Tarcza sprzęgła – 290,00 zł
5. Docisk sprzęgła – 219,00 zł
6. Łożysko oporowe sprzęgła – 155,00 zł
7. Amortyzator przedni (1 szt.) – 465,00 zł
8. Filtr oleju – 34,00 zł
9. Filtr powietrza – 72,00 zł
10. Filtr p-pyłkowy – 71,00 zł
11. Tłumik końcowy – 405,00 zł
12. Końcówka drążka kierowniczego – 129,00 zł
13. Alternator regenerowany – 868,00 zł
14. Alternator nowy – 1523,00 zł
15. Pompa wody – 198,00 zł
16. Reflektor – 574,00 zł
17. Drzwi – 1366,00 zł
18. Świeca zapłonowa (1 szt.) – 16,00 zł
19. Zderzak przedni – 623,00 zł

Wartość rynkowa:
Skoda Fabia hatchback 1.4 2000 r. 12 500 zł
Skoda Fabia hatchback 1.4 16V Comfort 2001 r. 15 400 zł
Skoda Fabia kombi 1.9 SDi Comfort 2002 r. 17 400 zł
Skoda Fabia kombi 1.9 TDi Elegance 2003 r. 23 300 zł
Skoda Fabia sedan 1.2 http Classic 2004 r. 18 100 zł
Skoda Fabia sedan 1.4 16V Soul 2005 r. 21 800 zł
Skoda Fabia hatchback 2.0 Soul 2006 r. 28 600 zł
Skoda Fabia hatchback 1.4 TDi Sportline 2007 r. 36 100 zł

źródło: Eurotax 12/08

Galeria zdjęć:


Cennik Skoda Więcej informacji o marce Skoda
Dodaj do: Dodaj na facebook.com Dodaj do wykop.pl Dodaj do kciuk.pl Dodaj na sledzik.pl Dodaj na blip.pl Dodaj na flaker.pl

Rekomendowani dealerzy w Twoim Regionie

Katalog firm motoryzacyjnych
Citigo z homologacją ciężarową
Skoda przygotowała specjalną, dwumiejscową wersję modelu Citigo, spełniającą wymogi unijnej homologacji N1.      
Schumacher może wrócić do domu jeszcze tego lata
Były mistrz F1 może wkrótce kontynuować rehabilitację w domu.  
Mini Cooper 1.5 - Maluch z seksapilem
To już trzecia generacja współczesnego Mini. Jest większe i nowocześniejsze, ale czy  zachowało swój niepowtarzalny charakter?
Peugeot 307 (2001–2008)
Peugeot 307 to samochód o bardzo ciekawej stylistyce. Jednak jak wiadomo ładna sylwetka to nie jedyny aspekt, który należy brać pod uwagę przy zakupie samochodu używanego.
Popularne - Skoda
Czy nadal warto? - Skoda Octavia Tour 1.6 - Testy
Pod koniec ubiegłego roku w salonach Skody pojawił się nowy model Octavii Tour, czyli obecna Octavia przed liftingiem.
Nie tylko do miasta -  Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Ambition - Pierwsza jazda
Van to za mało, a prawdziwa terenówka niepraktyczna i za droga. Może warto rozważyć crossovera?
Skoda Fabia (2000-2008) - Używane
Skoda Fabia należy do najpopularniejszych aut w Polsce. Tym bardziej zatem warto przyjrzeć się propozycji na rynku wtórnym.

Newsletter
Range Rover Sport vs Jeep Grand Cherokee SRT




 
O nas | Napisz do nas | Redakcja | Reklama | Partnerzy | Mapa serwisu | RSS auto-news.pl
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego
Mój pierwszy
Auta nowe
Auta używane
Testy aut
Porady
Auto filmy
HomeTrendy
Magazyn MotoTrendy
Copyright © 2014 auto-news.pl Wszelkie prawa zastrzeżone. Realizacja: Versso