Portal motoryzacyjny auto-news.pl

Na każdą okazję - Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Ambition

ns 2011-01-28 13:25:14 | Kategoria: Testy aut
Na każdą okazję - Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Ambition - Testy aut

Crossovery wystylizowane na dzielne w terenie SUV-y cieszą się wielką popularnością. Oto jeden z przykładów, debiutant w tej klasie – model Yeti.


Jak pokazują wyniki handlowe, pojazdy tego typu święcą triumfy sprzedaży. Nic więc dziwnego, że każdy producent chce mieć swojego reprezentanta w tym segmencie. Nowością w tej klasie jest model Skody. Marka, która dotychczas oferowała co najwyżej Octavię w wersji 4x4 lub Scout, postanowiła uzupełnić gamę również o crossovera.





Nowy gracz


Na tle innych marek-weteranów, Skoda rzeczywiście jest debiutantem w tej klasie. Nie oznacza to jednak, że bez szans. Choć jest to pierwszy tego typu pojazd tej marki, to ma wiele do zaoferowania. Wbrew pozorom nie jest tylko pojazdem udającym „dorosłego” SUV-a. Konstrukcyjnie Yeti spokrewniony jest z VW Tiguanem. Pomimo braku stylizacyjnych fajerwerków, sylwetka auta wyróżnia się osłonami ułatwiającymi poruszanie się w terenie, okrągłymi światłami przeciwmgłowymi oraz większym prześwitem.

Szerokie nadwozie zapewnia dużo miejsca i to zarówno z przodu, jak i z tyłu, gdzie zamontowano o 2 cm wyżej trzy oddzielne fotele. Można je przesuwać, składać lub wyjąć. Przednie fotele są wygodne i zapewniają dobre podparcie boczne. Charakterystyczny styl wnętrza znany jest również z innych aut czeskiej marki. Na pewno nie można narzekać na ergonomię i jakość zastosowanych materiałów. Poza tym wiele praktycznych schowków i uchwytów na napoje. Wyjazd na rodzinny weekend nie powinien stanowić problemu, ponieważ pojemność bagażnika wynosi 405 litrów (1760 l. po złożeniu tylnych siedzeń). Ułatwieniem w przewożeniu bagaży są dodatkowe uchwyty i siatki mocujące.


TDI i 4x4



to właściwe połączenie. Najbardziej optymalną jednostką napędową dla tego auta wydaje się dwulitrowy silnik wysokoprężny, który napędzał nasz testowy samochód. 140-konna jednostka zapewnia niezłe osiągi (0-100 km/h w 9,9 sek.), jest dość oszczędna - w warunkach miejskich 8,2 l/100 km i dobrze wyciszona, co jest zasługą układu wtrysku common rail. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła (standard od wersji Active 1.8 TSI) za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej. Yeti stara się również udowodnić, że może być pojazdem na off-road, w czym zasługa nie tylko większego prześwitu (18 cm) ale napędu czterech kół, opierającemu się na sprzęgle Haldex czwartej generacji. W normalnych warunkach drogowych, 96 proc. momentu obrotowego przenoszone jest na przednie koła. W przypadku nawet niewielkiego pogorszenia się warunków trakcyjnych, na tylne koła trafia 50 proc. napędu (nawet do 90 proc.). Ponadto samochód wyposażony został w blokadę mechanizmu różnicowego o zwiększonym tarciu i elektroniczną kontrolę trakcji. Dodatkowo Yeti otrzymał system „Offroad” - ułatwiający poruszanie się w trudniejszym terenie. Po naciśnięciu przycisku, automatycznie uruchamia się pełna kontrola nad autem – dostosowana jest trakcja w zależności od podłoża, wartość momentu obrotowego na poszczególne koła a także kontrola zjazdu lub podjazdu. Ze zbocza o nachyleniu minimum 10 proc. samochód zjeżdża z prędkością 3 km/h.

Yeti zapewnia jednak przede wszystkim dobre własności jezdne na normalnej drodze. Pewne i przewidywalne prowadzenie jest zasługą kolumn McPherson z przodu oraz układu wielowahaczowego z tyłu. Pomimo wyżej umieszczonego środka ciężkości, samochód nie wychyla się w zakrętach.



Wszechstronny


Oryginalnie prezentujący się model Yeti jest autem bardzo uniwersalnym. Znakomicie sprawdza się podczas jazdy w warunkach miejskich, jak i w nieco trudniejszym terenie. Oczywiście trzeba pamiętać, że nie jest to prawdziwa terenówka. Do atutów Skody należy zaliczyć także silnik 2.0 TDI, układ jezdny, przestronne i funkcjonalne wnętrze a także bogate wyposażenie. W klasie mniejszych crossoverów, Yeti jest interesującą propozycją.






Norbert Szwarc
Foto: autor


Wyposażenie standardowe: airbagi przednie i boczne, trójpunktowe pasy bezpieczeństwa, zagłówki typu WOKS, uchwyty Isofix, systemy ABS, ASR, ESP, EBV, MSR, EDS, DSR, HBA, immobiliser, światła przeciwmgłowe, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, system siedzeń VarioFlex, relingi dachowe, centralny zamek, przednie fotele z regulacją wysokości, elektrycznie sterowane szyby (przód) i lusterka, zestaw naprawczy kół.


Zalety auta:
-staranne wykonanie
-dobre właściwości jezdne
-dynamiczny i oszczędny silnik
-przestronne wnętrze
-pojemny bagażnik

Wady:
-wysoka dopłata do wersji 4x4

Podstawowe parametry techniczne Skody Yeti 2.0 TDI Ambition:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość) - 4223/1791/1691 mm
Silnik: wysokoprężny, turbodoładowany
Pojemność: 1968 cm3
Moc maksymalna: 140 KM przy 4200 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm przy 1800-2500 obr./min
Osiągi (0-100 km/h) – 9,9 s.
Prędkość maksymalna: 190 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie) – 7,1/5,3/6,0 l/100 km
Pojemność zbiornika paliwa: 60 l.
Pojemność bagażnika: 405/1760 l.

Cena od: 63 600 zł (wersja Yeti 1.2 TSI 105 KM)
Cena auta testowego: 97 000 zł (2.0 TDI 140 KM 4x4 Ambition)

Galeria zdjęć:





Cennik Skoda Więcej informacji o marce Skoda
Dodaj do: Dodaj na facebook.com Dodaj do wykop.pl Dodaj do kciuk.pl Dodaj na sledzik.pl Dodaj na blip.pl Dodaj na flaker.pl

Rekomendowani dealerzy w Twoim Regionie

Katalog firm motoryzacyjnych
Tak wygląda Skoda Fabia Combi
Na dwa dni przed premierą ujawniono pierwsze oficjalne zdjęcia Fabii Combi.  
Komplet na Grand Finals
Ostatnie tegoroczne zawody serii Rotax Max Challenge Poland rozstrzygnęły o końcowej klasyfikacji...
Peugeot 307 (2001–2008)
Peugeot 307 to samochód o bardzo ciekawej stylistyce. Jednak jak wiadomo ładna sylwetka to nie jedyny aspekt, który należy brać pod uwagę przy zakupie samochodu używanego.
Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition - Marketingowo uzasadniony
Jakiś czas temu mieliśmy okazję zapoznać się ze Skodą Rapid Spaceback w wersji wysokoprężnej. Obecnie do testów otrzymaliśmy wersję benzynową.
Popularne - Skoda
Czy nadal warto? - Skoda Octavia Tour 1.6 - Testy
Pod koniec ubiegłego roku w salonach Skody pojawił się nowy model Octavii Tour, czyli obecna Octavia przed liftingiem.
Nie tylko do miasta -  Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Ambition - Pierwsza jazda
Van to za mało, a prawdziwa terenówka niepraktyczna i za droga. Może warto rozważyć crossovera?
Skoda Fabia (2000-2008) - Używane
Skoda Fabia należy do najpopularniejszych aut w Polsce. Tym bardziej zatem warto przyjrzeć się propozycji na rynku wtórnym.

Newsletter
5 x BMW M235i




 
O nas | Napisz do nas | Redakcja | Reklama | Partnerzy | Mapa serwisu | RSS auto-news.pl
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego
Mój pierwszy
Auta nowe
Auta używane
Testy aut
Porady
Auto filmy
HomeTrendy
Magazyn MotoTrendy
Copyright © 2014 auto-news.pl Wszelkie prawa zastrzeżone. Realizacja: Versso