Portal motoryzacyjny auto-news.pl

Wymagana cierpliwość - Skoda Fabia 1.2 (70 KM) Style

ns 2008-03-14 12:44:53 | Kategoria: Testy aut
Wymagana cierpliwość - Skoda Fabia 1.2 (70 KM) Style - Testy aut


Wymagana cierpliwość


Fabia II w wersji „oszczędnościowej”.


Na tle swoich klasowych rywali, wyróżnia się przestronnością wnętrza, choć nie tylko. Wygląda na to, że nowa Fabia może powtórzyć sukces swojej poprzedniczki. Ale ...




Wyrośnięta


Fabia II w niczym nie przypomina swojej poprzedniczki. Sylwetka auta prezentuje się znacznie atrakcyjniej, choć przód pojazdu praktycznie jest taki sam, jak Skody Roomster. Boczna linia okien natomiast bardzo przypomina tę z Suzuki Swifta. Pomimo, że styliści nie wykazali się szczególną finezją przy projektowaniu nowej Fabii, to trudno jej odmówić nowoczesnego wyglądu. Choć jak zawsze, jest to kwestia gustu.

Na pewno natomiast docenić należy przestronne wnętrze. Zmiana w ustawieniu foteli poprzez między innymi podwyższenie pozycji siedzących, pozwoliła na wygospodarowanie większej przestrzeni na nogi. Jednocześnie efekt ten uzyskano bez zwiększania rozstawu osi, który dodajmy jest mniejszy niż u niektórych rywali (Peugeot 207, Opel Corsa). Ponadto zwiększyła się przestrzeń nad głowami. Fotele sa wygodne i zapewniają dobre podparcie. Deska rozdzielcza została przejęta z modelu Roomster. Ergonomia, jakość wykończenia są bez zarzutu. Dobrym pomysłem było zastosowanie jasnego wykończenia dolnej części deski rozdzielczej, choć rozwiązanie to może się okazać mało praktyczne na co dzień.

Fabia zapewnia sporą ilość praktycznych schowków. Przed pasażerem znajdują się dwa zamykane schowki, ale nie są one zbyt obszerne. Podróżujący Skodą mają również do dyspozycji przegródki między fotelami, kieszenie na drzwiach, które mogą pomieścić nawet 1,5-litrową butelkę. Zadbano także o przydatne uchwyty na napoje.

Widoczność z miejsca kierowcy jest dobra, choć mogą nieco przeszkadzać zagłówki na tylnych siedzeniach. Skoda w wersji Style oferuje: airbagi czołowe i boczne, systemy ABS, MSR, Dual Rate, immobiliser, uchwyty Isofix, wspomaganie układu kierowniczego, regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierownicy, fotel kierowcy z regulacją na wysokość, komputer pokładowy, centralny zamek, elektrycznie regulowane szyby i lusterka (również podgrzewane), czujniki parkowania, światła przeciwmgłowe. W naszym testowym samochodzie znajdował się ponadto radioodtwarzacz CD (1 200 zł), szyberdach (2 500 zł), klimatyzacja (2 600 zł).
Zaletą Fabii jest przestrzeń bagażowa, która w stosunku do poprzedniczki, zwiększyła się o 40 litrów. Bagażnik auta oferuje obecnie standardowo 300 litrów i 1163 po złożeniu tylnych siedzeń.


Nowe auto, stary silnik



W ofercie pozostała 70-konna jednostka benzynowa 1.2, która na pewno uczy cierpliwości. Chyba, że komuś nie przeszkadza „sprint” do setki w 14,9 sek. Niestety, to nie wszystko. Trzeba się również trochę „napracować” ażeby utrzymać w miarę przyzwoite zużycie paliwa. W przeciwnym razie wskazania komputera pokładowego będą niewspółmierne do mocy silnika. Poruszając się po mieście, uzyskamy wynik na poziomie nawet 9 l/100 km. Podczas naszego testu najczęściej była to wartość 8,3 l/100 km. Dynamiczna jazda spowoduje nie tylko częstsze wizyty na stacji paliwowej ale również zwiększony hałas we wnętrzu pojazdu. 5-biegowa przekładnia, która pracuje bez zarzutu, wymaga częstego korzystania z niej. Układ jezdny, choć twardszy niż w poprzednim modelu, zapewnia dobre i pewne prowadzenie.


Dla leniwych ?


Nowa Skoda Fabia bardzo dobrze wypada w ogólnym zestawieniu ze swoimi klasowymi konkurentami. Jakość, przestronne i funkcjonalne wnętrze, obszerny bagażnik, to bez wątpienia jej mocne strony. Producent przygotował dość bogatą listę wersji silnikowych i wyposażeniowych. Rozsądną decyzją będzie jednak wybór modelu z mocniejszym silnikiem niż 1.2.






Norbert Szwarc
Foto: autor

14.03.2008


Zalety auta:

- przestronne i funkcjonalne wnętrze
- obszerny bagażnik
- dość bogate wyposażenie
- układ jezdny

Wady:

- głośny i nieekonomiczny silnik

Podstawowe parametry techniczne Skody Fabia 1.2 12V (70 KM):
Wymiary (długość/szerokość/wysokość) - 3992/1642/1498 mm
Silnik: benzynowy,3-cylindrowy
Pojemność: 1198 cm3
Moc maksymalna: 70 KM przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 112 Nm przy 3000 obr/min
Osiągi 0-100 km/h - 14,9 s.
Prędkość maksymalna: 163 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio) – 7,7/4,9/5,9 l/100 km
Pojemność bagażnika: 300 – 1163 l
Pojemność zbiornika paliwa: 45 l
Cena auta: 41 700 zł

Galeria zdjęć:

Cennik Skoda Więcej informacji o marce Skoda
Dodaj do: Dodaj na facebook.com Dodaj do wykop.pl Dodaj do kciuk.pl Dodaj na sledzik.pl Dodaj na blip.pl Dodaj na flaker.pl

Rekomendowani dealerzy w Twoim Regionie

Katalog firm motoryzacyjnych
BMW M2 zadebiutuje w 2015 r.
Model M2 Coupe mieć 380 KM.  
12 zwycięstw VW
Zespół VW kolejnym rekordem zakończył w Walii sezon Rajdowych MŚ 2014.  
Peugeot 307 (2001–2008)
Peugeot 307 to samochód o bardzo ciekawej stylistyce. Jednak jak wiadomo ładna sylwetka to nie jedyny aspekt, który należy brać pod uwagę przy zakupie samochodu używanego.
Jeep Grand Cherokee STR8 - Kochajmy V8, tak szybko odchodzi...
W epoce panujących trendów w motoryzacji, nasz bohater wydaję się być ewenementem na skalę światową.
Popularne - Skoda
Czy nadal warto? - Skoda Octavia Tour 1.6 - Testy
Pod koniec ubiegłego roku w salonach Skody pojawił się nowy model Octavii Tour, czyli obecna Octavia przed liftingiem.
Nie tylko do miasta -  Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Ambition - Pierwsza jazda
Van to za mało, a prawdziwa terenówka niepraktyczna i za droga. Może warto rozważyć crossovera?
Skoda Fabia (2000-2008) - Używane
Skoda Fabia należy do najpopularniejszych aut w Polsce. Tym bardziej zatem warto przyjrzeć się propozycji na rynku wtórnym.

Newsletter
Audi RS7 bez kierowcy




 
O nas | Napisz do nas | Redakcja | Reklama | Partnerzy | Mapa serwisu | RSS auto-news.pl
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego
Mój pierwszy
Auta nowe
Auta używane
Testy aut
Porady
Auto filmy
HomeTrendy
Magazyn MotoTrendy
Copyright © 2014 auto-news.pl Wszelkie prawa zastrzeżone. Realizacja: Versso