Portal motoryzacyjny auto-news.pl

Samochód po gradobiciu. Jak usunąć szkody?

ns 2012-07-21 12:37:15 | Kategoria: Poradnik kierowcy
Samochód po gradobiciu. Jak usunąć szkody? - Poradnik kierowcy

Silny wiatr, burze, ulewy i gradobicia dały się w ostatnich tygodniach mocno we znaki. Co robić jeśli mamy zniszczony samochód?

 
Lipcowych burz, trąb powietrznych i gradobicia szczególnie dotkliwie doświadczyli mieszkańcy Śląska, Mazowsza i Warmii. Uszkodzone domy, budynki użyteczności publicznej, samochody. Jak wynika z prognoz, podobne zdarzenia mogą się niestety powtórzyć. Wizja rozległych prac lakierniczych, wymiany elementów nadwozia lub wstawiania nowego dachu spędza sens z powiek niejednemu kierowcy.

Przede wszystkim jeśli mamy autocasco, to w przypadku szkód spowodowanych przez grad możemy liczyć na odszkodowanie. Warto jednak pamiętać, że można wtedy stracić dotychczasowe zniżki. Trzeba zatem sprawdzić koszt takiej naprawy. Likwidacja skutków gradobicia nie jest już jednoznaczna z rozległymi pracami lakierniczymi, wymianą elementów nadwozia, czy wstawianiem nowego dachu. Na rynku istnieją firmy, które naprawiają uszkodzoną karoserię bez lakierowania. Jest to tzw. metoda SMART - szybka, nie wymagająca demontażu uszkodzonych elementów. Metoda ta polega na użyciu metalowych dźwigni, którymi wgniecenie delikatnie wypychanie jest od wewnątrz elementu. W miejscach niedostępnych (od wewnątrz wzmocnienia, profile zamknięte) stosuje się metodę pullingu.

Charakterystyczną cechą tej metody jest to, że wgniecenia po gradobiciu usuwane są od zewnątrz poprzez wyciąganie przyklejanych do lakieru plastikowych uchwytów. Dzięki temu oryginalna powierzchnia lakieru jest nietknięta, gdyż wgniecenia po gradobiciu są wypychane od środka. Naprawy dokonuje się bez konieczności demontażu elementów, co przyspiesza czas naprawy, a także obniża jej ostateczny koszt nawet do 60 proc. - Każda ingerencja lakiernicza obniża wartość auta, a usunięcie oryginalnej powłoki lakierniczej niesie ze sobą ryzyko naruszenia fabrycznej powłoki antykorozyjnej. Przy tego typu metodach nie ma tych problemów. Jest to niezwykle istotne w przypadku sprzedaży auta szczególnie w czasach wszechobecnych czujników grubości lakieru – zauważa Tomasz Jezierski z firmy S-PLUS.

Warto przy tym dodać, że technologia ta jest uznawana przez firmy ubezpieczeniowe.

      

 źródło: S-PLUS

 

 

Dodaj do: Dodaj na facebook.com Dodaj do wykop.pl Dodaj do kciuk.pl Dodaj na sledzik.pl Dodaj na blip.pl Dodaj na flaker.pl

Rekomendowani dealerzy w Twoim Regionie

Katalog firm motoryzacyjnych
Audi A4 – od 20 lat z Ingolstadt
Z taśm montażowych zjechało już ponad 6 mln egzemplarzy Audi A4.  
Marussia podzieliła los Caterhama
Zespół Marussia F1 Team wycofał się z udziału w kolejnych wyścigach Grand Prix.  
Peugeot 307 (2001–2008)
Peugeot 307 to samochód o bardzo ciekawej stylistyce. Jednak jak wiadomo ładna sylwetka to nie jedyny aspekt, który należy brać pod uwagę przy zakupie samochodu używanego.
Toyota Yaris 1.33 Dynamic - Ekspresyjna
Popularny model Toyoty doczekał się poważnych zmian. Czym chce tym razem zaskoczyć?
Czy stosowanie opon całorocznych w Polsce ma sens?
Wciąż wielu kierowców w Polsce zadaje sobie pytane czy stosować opony wielosezonowe w warunkach zimowych.

Newsletter
Audi RS7 bez kierowcy




 
O nas | Napisz do nas | Redakcja | Reklama | Partnerzy | Mapa serwisu | RSS auto-news.pl
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego
Mój pierwszy
Auta nowe
Auta używane
Testy aut
Porady
Auto filmy
HomeTrendy
Magazyn MotoTrendy
Copyright © 2014 auto-news.pl Wszelkie prawa zastrzeżone. Realizacja: Versso